פרסום

פרסום

המבחן הקובע להתרת הוצאות פרסום הוא – האם ההוצאות הן לתחזוקה שוטפת של עסק קיים, או ליצירת מוניטין לעסק חדש, או למוצר חדש.

דוגמאות:

  • הוצאות לפרסום עסק חדש יחשבו כהוצאות המייצרות מוניטין חדש ולכן לא יותרו כהוצאות שוטפות.
  • לפי עמדת מס הכנסה הנשענת על פסק דין משנת 1965 – הוצאות בגין מבצע פרסום בעסק קיים שמטרתו להשיג לעסק מוניטין חדש, לא יותרו בניכוי.
  • הוצאה בגין התקנת שלט פרסומת – לא תותר בניכוי.
  • הוצאה שוטפת לפרסום עסק קיים או מוצר קיים – תותר בניכוי.

לגבי פרסום בחו"ל, לרבות השתתפות בתערוכות בחו"ל, יש להראות כי הפרסום בחו"ל תרם לשמירת המוניטין של המפרסם בארץ.

כשעלתה דרישתו של פקיד השומה לפרוס את הוצאות הפרסום של חברה ותיקה מאוד, שפרסמה מוצרים חדשים, במשך 3 שנים ולא להתירן כהוצאה שוטפת בשנה בה הוצאו ההוצאות (כפי שרשם המפעל), הועבר הנושא לדיון בבית המשפט (פס"ד יעקובי).

בפסק הדין נקבע ע"י בית המשפט כי כאשר מדובר בחברה ותיקה שצברה מוניטין עוד לפני הוצאות הפרסום, יש להתיר את ההוצאות בשנה שבה הן הוצאו.

במידה וקיים בהוצאות הפרסום מרכיב של השקעה לשנים הבאות. יש לחלק את ההוצאה על פני אותן השנים. באם סבור פקיד השומה כי אין לפעול בדרך זו, נטל הראיה עליו.

 

מאמר זה נועד להעשרת הידע בלבד.
אנו מאחלים לכם קריאה מועילה ואנחנו לשירותכם להסברים והבהרות.
אין להעתיק/להפיץ/לפרסם מאמר זה כולו או חלקו ללא אישור מראש ובכתב ממשרד רואי חשבון בני גאון.

בחזרה לתפריט ההוצאות

שתפו את המאמר:

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print

לתיאום פגישת ייעוץ השאירו פרטים

אנו זמינים גם לכל שאלה בטלפון 03-5373952  (8:00-17:00 א'-ה')

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן