בימים קשים אלה אנחנו כאן בשבילכם. המשרד ממשיך לפעול כרגיל, כאשר חלק מהעובדים נמצאים במשרד וחלקם עובדים מהבית.
לאור המצב לא ניתן לקיים פגישות פרונטליות. ניתן להשיג אותנו במייל, בטלפון של המשרד, או בטלפונים הניידים, לרבות שיחות וידאו. אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל נושא ונשמח לסייע.
צוות המשרד הונחה לטפל באופן מידי בפניות הקשורות למשלוח נתונים לצורך קבלת הלוואות, בבקשות לפריסת חובות מהרשויות, או הוצאת עובדים לחל"ת.
להלן מספר עדכונים ותשובות לשאלות נפוצות:
מקדמות מס הכנסה וביטוח לאומי:
לקוחות שמבקשים לבטל או להקטין מקדמות – אנא פנו באופן פרטני ונחליט יחד כיצד לנהוג.
שימו לב למספר נקודות:
- הקטנת מקדמות במס הכנסה לא גוררת החזר ההפרשים, אלא רק בהגשת הדוח השנתי.
- הקטנת מקדמות ביטוח לאומי היתה מצריכה משלוח טופס לסניף והמתנה לביצוע. לאור המצב נפתחה למייצגים האפשרות להקטין מקדמות מיידית דרך מערכת המייצגים.
ביטוח לאומי מחזיר את הפרשי המקדמות באופן מידי, אך יש להיזהר: הקטנת מקדמות עלולה לגרום לפגיעה בכיסוי בעת פגיעה בעבודה (גמלה חוסמת).
- לא ניתן לבטל לגמרי מקדמות לביטוח לאומי, יש סכום מינימום.
מענק 6,000 ₪ לעצמאים:
נכון לרגע זה, טרם פורסמו רשמית מתווה המענק ותנאי הזכאות. הכל דיבורים באוויר. כשיהיה משהו רשמי אנחנו נוציא עדכון מסודר.
מצורף העדכון האחרון מתוך עמוד הפייסבוק של רשות המיסים.
בינתיים, אנו ממליצים לבצע כבר עכשיו רישום לאזור האישי באתר רשות המיסים בקישור המצורף: https://secapp.taxes.gov.il/logon/LogonPoint/tmindex.html#/clientDashboard
דוחות אישיים לשנת 2019:
רשויות המס הונחו לקדם החזרי מס. לאור זאת אנחנו עושים מאמץ גדול להקדים כמה שניתן את הגשת דוחות 2019, בדגש על הדוחות הזכאים להחזר מס. נשמח לשיתוף פעולה בהשלמה זריזה של רשימות החוסרים שישלחו אליכם.
זכאות לדמי אבטלה:
- ככלל, עצמאים ושכירים בעלי שליטה אינם זכאים לדמי אבטלה (וגם אינם משלמים לענף ביטוח זה).
- חריג לסעיף 1 הם עצמאים שחל עליהם צו סיווג מבוטחים וקביעת מעבידים (מורי דרך ללא רכב אשכול, אמנים, מורים, מדריכים ומרצים).
- שכירים שמועסקים אצל בן משפחה עשויים להיות זכאים לדמי אבטלה. המוסד לביטוח לאומי יחליט בהתאם לבחינת קיום יחסי עובד-מעביד.
נוהל הוצאת עובדים לחל"ת (עפ"י סדר הסעיפים):
- מסירת הודעה בכתב על הוצאת העובד לחל"ת. נדרש לציין שהחל"ת בעקבות משבר הקורונה, תאריך היציאה לחל"ת ותאריך חזרה משוער. חל"ת של פחות מ-30 יום לא מזכה את העובד בדמי אבטלה.
- העובד יבצע רישום בשירות התעסוקה.
- המעסיק יודיע לנו על השלמת הרישום ואנו נשדר טופס 100 ממערכת השכר (פירוט שנתי של השכר וניכויי ביטוח לאומי ובריאות).
- לאחר שישודר טופס 100: על העובד למלא תביעה לדמי אבטלה (טופס 1500) ולהגיש באופן מקוון באתר הביטוח הלאומי. לטופס התביעה יש לצרף "נספח אישור המעסיק על תקופת עבודה ועל שכר". זה מסמך שאנו נשלח למעסיקים ישירות מתוכנת השכר.
המעסיקים יחתמו עליו ויעבירו לעובדים. המסמך הנ"ל מחליף את הצורך למלא את עמודים 5 ו- 6 בטופס התביעה לדמי אבטלה.
הנחיות נוספות לגבי חל"ת:
- בחודשיים הראשונים שבהם אין לעובד משכורת – חובה על המעסיק לשלם דמי ביטוח מינימליים בסך 6.57% משכר המינימום (348 ₪). סכום זה ניתן לקיזוז מכל תשלום אחר שיגיע לעובד. לאחר חודשיים – חובת העובד לדאוג בעצמו לתשלומי ביטוח לאומי. לדוגמה: עובד יצא לחל"ת בתאריך 15/3/2020. בחודשים אפריל ומאי ישולמו דמי ביטוח ע"י המעביד.
- בתקופת חל"ת אין חובה להפריש לפנסיה עבור העובדים. מומלץ לעדכן את קרנות הפנסיה של העובדים על הוצאה לחל"ת בכדי שלא תקבלו מכתבי דרישת חובות וריבית פיגורים.
- כמו כן, מומלץ להפנות את העובדים לסוכני הביטוח שלהם בכדי שיסדירו את מעמדם מול קרן הפנסיה, בכדי שזכויותיהם לא יפגעו.
אנו מאחלים לכם קריאה מועילה ואנחנו לשירותכם להסברים והבהרות.
אין להעתיק/להפיץ/לפרסם מאמר זה כולו או חלקו ללא אישור מראש ובכתב ממשרד רואי חשבון בני גאון.

